Service: dienstverlening met als doel de klant tevreden te stellen. Voor sommige bedrijven vanzelfsprekend, bij andere komt het niet in hun woordenboek voor.
Al jaren hebben wij een Campingaz bbq van Coleman. Tot grote tevredenheid moet ik eerlijk zeggen. Tot het gastankje een paar weken geleden spontaan vlam vatte met het gaskraantje dicht. Het duurde even voor we door hadden wat er nu precies gebeurde en toen de vlammen gedoofd waren bleek de bbq dit niet ongeschonden overleefd te hebben.
Het tankje siste nog vijandig, dus dat parkeerden we op een ongevaarlijke plek in de tuin om gas af te blazen. Maatje besloot contact op te nemen met Coleman om dit vreemde en gevaarlijke voorval te melden. Uiteraard moest er toen een foto worden opgestuurd van het tankje. En daarna van de BBQ. Tja, zo kon het niet beoordeeld worden. Of u het op wilt sturen. Waarheen dan? Naar een antwoordnummer. O ja, we sturen u ook nog een referentienummer, want anders wordt het niet in ontvangst genomen. Trouwens, de aankoopnota is ook wel handig om er bij te doen. Nou is maatje erg georganiseerd, maar dit toch al gauw 10 jaar oude bonnetje hadden we niet meer. Dit alles verdeeld over verschillende dagen. Het pakket is nu onderweg naar het antwoordnummer en vandaar schijnt het naar Frankrijk te gaan. Zo ergens in de buurt van de vierde Coronagolf zullen we er wel weer eens iets van horen denk ik.
Dan Santos, het merk van onze trekkingfietsen. Ze zijn inmiddels 14 jaar oud en hebben vele vakantie- en andere kilometers in de banden. Onlangs besloten we een rondje Noord-Holland te fietsen, verdeeld over een aantal dagen, want we hebben de tijd, nietwaar? Op dag drie ontdekte maatje een haarscheurtje in het frame van zijn fiets. We konden niet vaststellen of dat ook de reden was voor het vreemde, krakende geluid dat zijn fiets af en toe produceerde. Veilig thuis gekomen zonder verdere kleer- of andere scheuren ging er een mailtje met foto naar Santos. Binnen twee uur reageerde er een aardige meneer. Of we het paspoort nog hadden dat bij de fiets hoort. En ja hoor, bij het tabblad F van fiets vond maatje de gewenste info. Een dag later belde ons contact om te zeggen dat maatje gratis een nieuw frame op mocht komen halen. Ze wilden het ook wel opsturen naar een fietsenmaker van zijn keuze. Wij wachtten nog even op de adder onder het gras, maar die was er niet. Hulde dus aan Santos; goede service bestaat dus echt!
Reactie plaatsen
Reacties
En bij Santos geen doekje nodig🤣
Dat is Service met een hoofdletter van Santos
Ik wil het niet over de 4e coronagolf hebben 🤨🤨